måndag 14 april 2014

30 days of books - Dag 14

14. En bok du önskar att du hade läst tidigare. 

Ett collage av alla Harry Potter böcker (brittiska omslag)
Okej, då kör vi. Något jag skäms över är att jag inte läst hela Harry Potter serien än. Jag vet, jag, en bokslukare som missat världshistoriens berättelse?! Du hörde rätt. Jag har för mig att jag började på Harry Potter och de vises sten när jag var liten men jag tror inte att jag kom så långt. Men, i höstas började jag med hela serien på engelska. Jag är nu på Harry Potter and the Order of the Phoenix, dock har jag haft lite andra böcker emellan då vi bl.a. behövde läsa en krigsroman i skolan (jag läste Godnatt mister Tom). 
Det är inte så att jag inte velat läsa serien, jag gissar att det bara kommit andra böcker emellan och jag kände mig rätt dum som inte läst alla böcker (som säkert många barn hade som högläsningsbok på kvällen innan man skulle sova?). Jag har inte heller sett alla filmerna än, men jag väntar tills jag läst alla böckerna och ska då ha ett filmmaraton med några kompisar (där jag äntligen kan sitta och tjoa och tjimma, då jag känner igen saker från böckerna till filmerna). Det kommer att bli en rolig syn.
Så, de böcker jag önskar jag läst tidigare är alltså Harry Potter serien, då jag missat många trevliga saker som Mugglarportalen t.ex. eller den stora mängden fanfictions det finns till serien, och såklart hela upplevelsen av sådana bra böcker. Men, egentligen är det ju bättre sent än aldrig! Så, jag ber om ursäkt för min ”okunskap”, och hoppas att ni inte blir alltför arga på mig.

Många kramar från Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar