lördag 5 april 2014

Fem böcker du skulle ta med dig till en öde ö - 30 days of book challenge

Först och främst skulle jag givetvis ta med mig någon form av handbok, en bok som skulle hjälpa mig med allt det praktiska när det kommer till överlevnad. Och för säkerhets skull, så skulle jag ta med mig ytterligare en annan handbok, ifall den första inte täcker allt. 
För att jag också skulle överleva psykiskt tror jag att Harry Potter och Fenixorden hade varit bra att han som vän. Vilken som helst av Harry Potter-böckerna hade funkat för mig, men Fenixorden är den längsta i serien och det skulle nog vara mycket tid att läsa när man vad helt ensam.  
Jag tänker mig att en bok om något väldigt tragiskt och hemskt kunde vara bra för att kunna sätta saker i perspektiv och jag skulle kunna tänka ”jag har den i alla fall bättre än [namn på person i den hemska boken]”.   
Den sista boken jag packar med mig till ön måste bli Nyckeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg för att jag inte har läst den än. Jag tror den är på ca 800 sidor (långt!) och jag gissar att den är väldigt spännande, så då blir den perfekt tidsfördriv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar