söndag 8 juni 2014

Åka tåg

Det går lite trögt med bloggandet just nu och från min sida kommer det nog vara så ett ta nu under sommaren. Sitter just nu på ett tåg efter en helg med svenska kyrkans unga, förra helgen var jag på ett annat läger och nästa helg blir det one direction. Alla dessa grejer är väldigt kul, men det ger lite tid till läsning. 

Förra veckan läste jag i alla fall Rör mig inte och den var riktigt bra! Det var väldigt ovant för mig att läsa en bok som bitvis skrevs poesi-aktigt och ibland tyckte jag den kände lite flummigt, men bra ändå. Recension kommer. 

I fredags packade jag ner Jane Eyre i väskan, för jag var väldigt sugen på en klassiker. Har hunnit läsa ett kapitel och tänker läsa ett till nu. Jämfört med andra klassiker har den varit förvånansvärt lätt att komma in i, dock är den väldigt lång. 

Till  er som forfarande går i skolan skickar jag en kram för att orka de sista dagarna och ett lycka till med betygen. You can do it!  
                                             /Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar