lördag 12 juli 2014

Out of Print

Jag hittade en trevligt online shop som jag gärna ville tipsa er on. http://outofprintclothing.com säljer t-shirts, tykassar, iphoneskal och dylikt med tryck på, men inte vilket tryck so helst. Trycken är nämligen bokomslag. Det är bokomslag till många klassiker, men även andra intressant (och mindre kända) böcker. Namnet kommer utav att många av de bokomslag de har på sina produkter inte längre trycks eller finns i butik, de är "out of print" helt enkelt.

När jag läste på informationen om butiken så står det också att samtidigt som de sprider litteratur genom sina produkter så är de medvetna om att alla inte har tillgång till böcker. Därför samarbetar de med projektet "Books For Africa" och skänker en bok dit för varje produkt de säljer. 

Några av mina favoritprodukter jag hittade: 

När jag såg den här tröjan blev jag påmind om att jag hade denna boken som barn.
Jag vet inte om den hette Corduroy på svenska, men jag vet att jag brukar läsa om den nallen. 





Huckleberry Finn-tröja. Inget megafan
av den boken, men tröjan är toppen. 
Alice i Underlandet-halsband. 



Den här tygväskan har trycket av den sortens lapp som förr användes
när man lånade böcker på biblioteket, så coolt! 
                        
Förlåt för den låga uppdateringen, men det är så jobbigt att skriva från mobilen. Under tiden jag inte bloggar så passar jag i alla fall på att läsa så mycket jag kan och planera vad jag ska skriva här i framtiden. Hoppas ni alla har en underbar sommar!                                      

                                         /Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar