onsdag 3 september 2014

Vill du gå skrivkurs?

Hej fina läsare!
Som några av er vet var jag (Matilda) på en skrivkurs för ungdomar i mars detta året, då vi gjorde massa olika skrivövningar och fick tips, vilket var jättekul och lärorikt.
Nu är det så att Jenny (ledaren) ska hålla i en ny kurs, och hon söker fler ungdomar. Så här är läget:

När? De tre näst kommande torsdagarna 4/9, 11/9 och 18/9, mellan kl. 16.30-19.00.
Var? Västra Frölunda Bibliotek i Göteborg.
Pris? 250 kr inklusive fika.
Anmäl er till Jenny.maria.green@gmail.com så snart som möjligt!

Det finns bara några få platser kvar, så skynda skynda!
Har ni några frågor, kan ni kontakta mig (eller Jenny :)










Och för er som inte bor i Göteborg, och ni skulle vilja vara med på något liknande, kontakta dina närmaste bibliotek! Jag mailade runt till olika bibliotek för ett tag sen och önskade att ha en bokcirkel, och de var villiga att hjälpa mig. Som en vis person en gång sa "If the oppurtunities doesn't knock, build a door"!

Många kramar från Matilda







2 kommentarer:

  1. Räknas 35 år som ungdom?? ;) Nä, jag bor för långt bort så jag får leta upp ett eget bibliotek i stället. Jättekul att du har gått skrivarkurs, Matilda! Jag älskar att skriva men det blir tyvärr väldigt sällan numera.

    Började skriva en kommentar till förra inlägget på mobilen härom natten, efter att ha läst det länkade inlägget, men jag råkade trycka bort det och sen blev det inte mer med det. Men jag måste bara få skriva några ord om det nu.
    Låt ALDRIG ALDRIG någon kallar er konstiga eller mindre värda för att ni gillar att läsa böcker!!!!! Och om en vuxen någon gång skulle säga något kan ni utgå ifrån att personens hjärna har skrumpnat av okunskap och för lite läsning. (Hm, eller så är personen bara elak.) Det gäller faktiskt allting. Alla är olika och har olika intressen. Man ska vara som man är och vill vara och strunta i om andra har åsikter. Själv har jag alltid varit lite udda men på något vis alltid trivts bra med det. För vem vill vara som alla andra? Jag är hellre ett original än en dålig kopia av någon annan! :) Det finns ett bra citat om det: "Var dig själv. Det finns redan så många andra." Tror att det var Anaïs Nin som sa det. Så var er själva och gilla det ni gillar!! Var stolta över att ni läser så mycket och all den kunskap som på det viset fyller era hjärnor! :)

    Det var dagens peppkommentar! (jag hoppas i alla fall att det var en sådan...) Det kommer garanterat fler i framtiden. :)

    Ha det bra!! Kram på er!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla är vi barn/ungdomar innerst inne, så det tycker jag! ;) Gör det!
      TACK SÅ OERHÖRT MYCKET Gabriella! Du är så himla underbar, och Josefin och jag älskar dina kommentarer :D Det du skriver om är oerhört viktigt, för läsning (och andra intressen) blir ofta kategoriserat som "töntigt", och det gör mig så himla arg! Att kunna läsa är en otroligt dyrbar kunskap, och böckernas värld är en värld fylld av kunskap och nöje. Precis! Jag önskar att alla kunde acceptera sig själva, och inte låta samhället och grupptrycket ändra en till något annat.
      Det var definitivt en underbar peppkommentar :) Och jag ser fram emot fler!

      Ha det underbart, och ha en go helg! Många många kramar från Matilda

      Radera