söndag 28 december 2014

Bokkram's Christmas Challenge dag 4 (Josefin)

En julfilm, som var en bok från början 





How The Grinch Stole Christmas av Dr. Seuss

Har blivit film minst två gånger, men jag har bara sett den från 2000 med Jim Carrey i huvudrollen. Jag tycker det är en rolig film och såklart väldigt julig!
Hur konstigt det än kan låta är Grinchen ibland en karaktär som jag kan känna igen mig i. Det är absolut inte så att jag hatar jul, tvärtemot. Men när han sitter ensam i sin grotta säger han några väldigt bra saker (t.ex. "Am I hungry or am  I just eating because I'm bored?"), gifen i detta inlägget är också en situation jag befinner mig i lite för ofta. The though life of a fangirl, haha.

Jag har inte läst boken, som är en bilderbok skriven på vers. Jag hade säkert uppskattat den dock, får se om biblioteket har den!

Kram Josefin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar