fredag 2 januari 2015

Bokkram's Christmas Challenge Dag 9 (Matilda)

"Favoritjul med Astrid Lindgren"












Det var väldigt längesen jag såg/läste om Pippis jul, men jag kommer ihåg att jag tyckte om det. Jag kommer ihåg hur hon bakade många pepparkakor, fick en trumpet i julklapp av Tommy och Annika (och visst var flera barn i byn med och överlämnade paketet?) och hur hon på kvällen pratade med sin mamma, "ängeln", i himlen.
Detta blir ett väldigt kort inlägg, men jag kommer inte ihåg mer, förlåt!

Berätta gärna om du har någon jul med Astrid Lindgren som du tycker om!

Kram Matilda

2 kommentarer:

  1. Ja, Pippis jul - sorgsna Pippi. Hon ljuger för sin döda mamma för att hon inte vill göra henne ledsen... :/ och så slutklämmen på det hela: "kan du spela trumpet, Pippi?" "Det vet jag inte, men det går nog lättare nu när jag har en trumpet."

    Kika in på min blogg för att se vilken favorit-al-jul jag har! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sorgligt :(
      Pippi är för underbar ändå! :)
      Jajamen! Stor kram från Matilda

      Radera