torsdag 5 mars 2015

Bokrea 2015

I onsdags, den 25 februari, startade bokrean för igår. Hurra!

Jag har fördelen att gå i en klass med folk som faktiskt läser på sin fritid och därför tillbringade vi onsdagens håltimma på Akademibokhandeln. På morgonen hade jag läst om bokrean i Göteborgs Posten och där stod det att bokhandlarna satsade extra mycket på ungdomsböcker i år. Bland ungdomsböckerna fanns ca 10 titlar, vet inte riktigt om det är vad jag kallar att "satsa extra på ungdomsböcker", men jag hittade en bok i alla fall. En bok som jag borde ha köpt och läst för länge sedan...


Nyckeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Otroligt bra pris med en stor, inbunden bok för 89kr. 

Utöver mitt fynd var jag glad över att se så mycket folk i bokhandeln. Det är nästan alltid tomt om vi går dit på dagarna, men nu på rean var hela butiken fylld med folk som sprang runt och samlade på sig böcker i stora travar. Jag gick till science fiction-bokhandeln och några andra Akademibokhandlar på fredagen och även då såg jag mer folk än vanligt. När böcker får uppskattning gör det mig helt varm i hjärtat :')

Fyndade ni något på bokrean? 

Kram Josefin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar