lördag 30 maj 2015

littlefreelibrary.org

Det här är en sorts uppföljare till inlägget jag skrev igår.

Jag blev så nyfiken på det hela att jag var tvungen att utforska det mer. Brevlådan med böcker tillhör den här organisationen:

På hemsidan littlefreelibrary.org kan man läsa mer om historien bakom organisationen och också hur du själv startar ett litet bibliotek där du bor.

Det finns en karta för att kolla upp små bibliotek i närheten av där man befinner sig och i Sverige finns bara tre stycken (Göteborg, Stockholm, Malmö). Det kan definitivt bli fler! 

Jag gick också tillbaka till biblioteket här för att lämna en bok och idag var hela skåpet fyllt av böcker. 

Jag lämnade den här: 


Själv tog jag The other hand av Chris Cleave. Inget jag har hört talas om innan och jag vet inte ännu om jag kommer läsa den, men det kändes så spännande att ta en bok, så jag var tvungen.    

/Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar