lördag 12 september 2015

Read this month: Augusti

Missade helt att jag aldrig la ut en månadssummering för augusti. Så här kommer den, två veckor för sent...

Antal böcker: 3
Antal sidor: 790 sidor

De här böckerna läste jag:

Harry Potter and the Chamber of Secrets av J.K. Rowling
Varje sommar säger jag till mig själv att jag ska läsa om alla Harry Potter-böcker, även om jag vet att jag inte kommer klara det. I år hann jag med 2! Men, men. Det kommer nya chanser till att läsa resten av böckerna i serien snart nog. 

Harry: en biografi av Alice Montgomery
En bok om Harry Styles i One Direction. Det här är den första biografin jag har läst (även om det var en s.k. "unauthorized" biografi, dvs personen som biografin var skriven om hade ingenting med skrivandet eller publiceringen av boken att göra). Otroligt dålig bok som jag inte rekommenderar till någon!!! Tyckte den var mysig att läsa för att det påminde mig om 2012 och början av min tid som Directioner, men utöver det var den tråkigt skriven och hade ett värdelöst innehåll. Vill ni veta någon om Harry så ska ni hellre läsa hans wikipediasida, det kommer vara mycket mer effektivt.  
Betyg: 1.5/5. 





Prosten Huuskaronens bestialiska betjänt av Arto Paasilinna
Handlar om en prost från Finland som får en björn i 50årspresent. Helt sjukt knäpp boken som jag inte vet vad jag ska tycka om. En del grejer var riktigt roliga, men andra vara bara fel och inte alls min humor.
Betyg: 2.5/5.

Kommentar på månaden: Tre böcker för en sommarmånad är ganska lite sämre än jag hoppats på. Men å andra sidan var jag borta i en hel veckan med nästan ingen tid att läsa, så jag förlåter mig själv.

/Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar