söndag 20 april 2014

30 days of books - Dag 20


20. Miljön som du bäst trivs att läsa i.


En helig plats. 

Jag trivs bäst att läsa i vår fåtölj hemma framför brasan, och om det är solig ute kan solen skina in på mig genom fönstret. Helst ska jag även ha lite choklad att mumsa på! Jag tycker även om att sätta mig på ett mysigt café, med musik i mina hörlurar och bara förlora mig i boken. Sedan älskar jag också att sitta och läsa bredvid masten på vår segelbåt när vi är ute och seglar på somrarna, och man har solen som värmer en och hör vattnets vågor som kluckar. På somrarna slukar jag böcker som mest, för då har man ingen skola eller läxor som tar upp ens tid och sällan finns det någon täckning så att ens mobil ständigt distraherar en. 
Helst ska det var lite ljud om kring mig, men inte för mycket. Lugn musik brukar fungera för mig, men ibland fastnar jag i musiken och tar inte riktigt in vad jag läser! 
I vilken miljö trivs du bäst att läsa i? 

Kram Matilda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar