onsdag 30 april 2014

30 days of books - Dag 30


30. Boken som du läser just nu.

Just nu läser jag Harry Potter and the Half-Blood Prince av J.K Rowling och Martin Bircks ungdom av Hjalmar Söderberg. 
Harry Potter läser jag eftersom jag hade äntligen beslutat att läsa hela serien, och nu är jag på den näst sista boken! Jag tror att denna är en av mina favoriter i serien faktiskt, och jag har snart läst ut den. 
Här ser vi mina fingrar och boken, som jag fått lånat av Josefin!
I svenskan just nu har vi projektet Svensk Litteraturhistoria, och då blev jag tilldelad författaren Hjalmar  Söderberg (1869-1941), och jag läser en av hans första romaner "Martin Bircks ungdom". Den är en delvis självbiografi av hans liv, och det är intressant att läsa hur början av 1900-talets Sverige såg ut! Jag har även fått tips att "Doktor Glas" av honom ska vara bra, så jag kanske läser den också när jag ändå håller på!


Vad läser ni för böcker just nu? Vore roligt att veta!

Det här var det sista inlägget i "30 days of books challenge", och vi hoppas att ni tyckt om det! Ge oss gärna lite feedback annars, så att vi kan förbättras :) 

Många kramar från Matilda. Hoppas ni alla får en härlig Valborg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar