tisdag 8 april 2014

30 days of books - Dag 8

8. Dina favoritcitat ur böcker.

Oj oj, den här är bland den svåraste tycker jag! Har så många underbara citat överallt (bl.a. uppsatta på en vägg i mitt rum) som jag älskar. Men om jag måste välja ut några får et bli:
  Den påminner mig om att man alltid har möjligheten att välja hur man ser på saker och hur man behandlar sig själv och sin omgivning. Den boken är dock fylld med många fina formuleringar och texter!

Från Divergent! Jag tycker om den eftersom den gör att jag känner mig modigare och att det är viktigt att stå upp för sina medmänniskor! :) 
 
Den här är också från Divergent. Den är så go och gullig visar Tris och Fours härliga personligheter :D <3

 
Från Shatter Me av Tahereh Mafi. För att det är så sant xD 
Älskar hela den boken (och de andra böckerna i serien), är så vackert skriven att man blir tårögd. Läs den! En fin blandning av sci-fi, kärlek och posei. <3



Många kramar från er Matilda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar