tisdag 20 maj 2014

En "mellanbok"

Hej hopp! Igår läste jag ut Harry Potter and the Deathly Hallows, och läste alltså ut hela Harry Potter serien! Jag älskar hela serien så mycket inser jag nu. J.K Rowling är helt magnifik och binder ihop saker och ting i hela storyn till varandra så jag blir helt förundrad. 
Jag och Johanna (från boksystrar.blogg.se) ska göra ett samarbete tänkte vi, då vi ska läsa samma bok och sedan träffas och diskutera den. Och sedan ska vi lägga upp våra tankar och diskussioner på våra varsina bloggar, så att det blir som en gemensam läsedagbok! Det var Johanna som frågade mig om jag ville göra detta, och jag blev så glad så! Vi har bestämt oss för att läsa Fangirl av Rainbow Rowell (ja, hon heter så!). Rainbow Rowell har även skrivit Eleanor & Park, som är en otroligt mysig bok som handlar om en tjej och en kille som går i high school, som träffas osv, och boken är fylld underbara karaktärer. En fin bok! I alla fall, Johannna och jag ska läsa Fangirl. Dock väntar jag på den från bibblan, då det var en del reservationer på den. Så, nu har jag en lucka i min annars så fyllda bokplanering! Josefin föreslog då att jag skulle läsa "Ibland bara måste man" av David Levithan ("Boy mests boy" på engelska)  som var i min bokhylla. Idag har jag börjar läsa på den, och den är väldigt mysig! Det handlar alltså om Paul som träffar Noah, och de är också helt underbara karaktärer! Efter plugget var jag och några kompisar ute på gräset i solen, och läste och pratade, och då kom jag ändå en bit in på boken.

Tänkte bara skiva ett kort inlägg om hur bokläget ser ut nu! Vad läser du just nu? 

Många soliga kramar från Matilda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar