fredag 27 juni 2014

TMI-tag!

Hej, Matilda här! Hoppas ni alla har det härligt och trivs med ert sommarlov!
Vi blev nominerade av goa crazybooklovers.bloggplatsen.se, so let's do this!

(TMI betyder tydligen Too Much Information, först trodde jag det hade något med The Mortal Instruments att göra, men jag hade fel)
1. Vad har du på dig? 
Ett par byxor och en tröja. Kul, va?

2. Hur lång är du? 
Ca 160 cm.

3. Några piercingar? 
En i magen och två på stortån.
(Eller inte)
Jag har vanliga hål i öronen bara!

4. OTP? (betyder One True Pair)
Den här är så svår! Men det blir nog Hazel + Augustus från "The Fault In Our Stars" av John Green, Four + Tris från "Divergent" av Veronica Roth och Paul + Noah från "Ibland bara måste man" av David Levithan. Och just det, Vanessa + Linnéa från "Cirkeln-triologin" av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg.

5. Favorit TV-program/serie? 
Glee!

6. Favorit artist/band?
Håkan Hellström, Ed Sheeran, One Direction, Arctic Monkeys, Ellie Goulding och Lewis Watson. Och väldigt många andra artister och band.

7. Någon/något du saknar?
Jag är lyckligt lottad så jag behöver egentligen inte något mer än det jag har, och det får man vara tacksam över. Men jag saknar fred och rättvisa i denna värld. Visste ni att det är mer folk på flykt nu än det var under andra världskriget?!

8. Favoritlåt?
För tillfället är det Hanging On av Ellie Goulding och Magic av Coldplay.

9. Hur gammal är du? 
Jag är 15 år nu, men fyller 16 i november.

10. Favoritskådespelare? 
Emma Watson, Jennifer Lawrence, Meryl Streep och Morgan Freeman.

11. Favoritfärg?
Blå!

12. Hög eller låg musik?
Låg tror jag, är rädd för att skada min öron.

13. Senaste boken du läste? 
Nu läser jag "Fangirl" av Rainbow Rowell, och innan dess läste jag "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman (jättebra!).

14. Vem taggar du?
boksystrar.blogg.se

Där fick ni en pytte-inblick i mitt liv, hoppas det inte var alltför tråkigt för er att läsa!
Ha det så himla härligt nu, och njut av att vara ledig!
Många kramar från Matilda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar