torsdag 7 augusti 2014

Matilda is back in business!

Hej fina läsare! Nu är jag alltså hemma från 5 veckors segling från Holland till Sverige. På vägen har jag träffat på lite olika böcker och bok-relaterade saker som jag tänkte dela med mig av!

Den här fina boken hittade jag på flygplatsen i Göteborg,
och blev förtjust i det goa omslaget.
När vi var i Amsterdam besökte vi Waterstones (världens bästa
bokaffär) och jag såg "Since you´ve been gone" som jag har hört ska vara bra!
PS: Morgan Matson har även skrivit "Fyra dagar, fyra nätter".
Den här fancy tygväskan fanns också på Waterstones, och den
syftar alltså på karaktären Darcy från Stolthet & Fördom av Jane Austen.
Det fanns även andra superfina tygväskor där som jag ville köpa. *suck*
Vi besökte även Anne Frank huset i Amsterdam, och det var helt otroligt!
Men vi får inte glömma av alla andra barn/ungdomar som lever i flykt och dör i krigen, och de som upplever
liknande i dagens samhälle. Det är viktigt att inte glömma, men man måste också sätta mer fokus på de orättvisor miljontals barn upplever varje dag. I alla fall (där kröp mina åsikter in igen), vi köpte boken i en butik i muséet och boken var väldigt bra!
Här sitter jag på däck när vi åker i Kiel-kanalen, och läser "En engelsman i Paris", som var en mysig och fin bok.


Jag har läst alla mina böcker jag tog med (plus en bok från min syster), och det kommer upp recensioner på de flesta! Sedan ska jag och Johanna också diskutera Fangirl, eftersom vi inte hann göra det innan jag åkte iväg (förlåt!).

Hoppas ni alla har ett underbart sommarlov! Berätta gärna om ert sommarlov, och böcker ni läst!
Många kramar från er Matilda






























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar