fredag 8 augusti 2014

Det blev lite nya boklån...

Hejsan! Idag var jag på biblioteket och lämnade tillbaka alla mina "sommarböcker", men jag lånade också lite nya böcker:


Färger på drömmar av Ruta Sepetys. Handlar om 17-åriga Josie i New Orleans franska kvarter år 1950. Hennes mamma jobbar på en bordell, och Josie vill ifrån staden och studera långt bort.
Har läst Ruta Sepetys andra bok Strimmor av hopp som var otroligt bra, och den här verkar väldigt intressant och spännande.
Rubinröd av Linzi Glass. Handlar om Ruby som bor i Sydafrika (utspelar sig under apartheid tiden) och som blir kär i Johann som är afrikaan, men samhället accepterar inte denna kärleken.
Den verkar väldigt bra, och jag vill gärna lära mig mer om apartheid tiden och Sydafrika. Ska bli så intressant!
Slated av Teri Terry. Kylas minne har blivit raderat och hon vet ingenting alls om sitt förflutna, allt eftersom regeringen tycker att hon är en terrorist, men hon får en andra chans och förväntas spela efter deras regler.
En dystopi som verkar väldigt spännande, och dessutom tyckte jag framsidan var väldigt cool.







Hoppas ni fick lite nya boktips! Kram Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar