lördag 27 september 2014

Bokmässan 2014, Lördag

Jag ÄLSKAR bokmässan och försöker vara där varje år (vissa år gör jag annat). Bokmässan hålls i slutat av september/ början av oktober varje år i Göteborg och håller på i fyra dagar (tors-sön). Idag var jag där först med min mamma och sedan med två kompisar från min klass och imorgon ska jag och Matilda dit.
Att gå runt i 4,5h i en varm och högljudd lokal är väldigt uttröttande, men också sjukt kul. Det är trevligt att se så många som samlas runt något man gillar, i detta fallet böcker och litteratur. På bokmässan är det massa kändisar, andra mindre kända författare, bra erbjudandet, gratis godis och BÖCKER, BÖCKER, BÖCKER!!! Jag som bor i Göteborg brukar också träffa blandat folk jag känner, ytterligare något som höjer stämningen.
Det är svårt att ta kort på mässan, men jag har fick ihop en bunt som jag tänkte visa:


Klockan 14:30 mötte jag upp med mina klasskompisar för att kolla på fantastiska Liv Strömquist. Det var en ca 20 minuter lång intervju om hennes nya bok Kunskapens Frukt, mens och fittan. Det var så bra och vi blev jätteglada över att se hur många som kom för att lyssna. Go feminister! 



 Sedan fick vi runt överallt och såg bl.a. Lulu Carter (inreder i Äntligen Hemma och gör säkert något annat), Sören och Anders (har skrivit Sune och Bert) samt Ison (rappare som nu har skrivit en bok om sitt liv).


Till sist har ni här en överblick över en liten dela av mässan, mycket folk överallt!

Imorgon är vi tillbaka med mer bokmässeäventyr :)

/Josefin        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar