måndag 29 september 2014

Bokmässan 2014 söndag

På söndagen gick jag på bokmässan igen, den här gången med Matilda. Jag hade inte så mycket tid på mig, men vi hann göra en del saker ändå.

Den stora grejen för oss igår var att gå på en Gudstjänst där Desmondo och Mpho Tutu skulle vara med. Vi anlände till seminariesalen 50 minuter innan gudstjänstens början och då vi såg att det redan stod folk där, ställe vi oss i kön. Och det var tur, för sedan fortsatte kön bara att växa och växa.
Matilda passade på att pyssla lite medan vi väntade

En liten, liten del av kön
 Klockan 11 började gudstjänsten och den var verkligen värd att vänta på. Jag blev helt tagen av Desmond när han pratade under predikan. Även Mpho sa många saker som kändes viktiga och som har gett mig en hel del att tänka på.

En halvbra blid på Sydafrikas Ärkebiskop Desmond Tutu och
Sverige Ärkebiskop Antje Jackelén. 
En annan halvbra bild, men på Mpho Tutu
hon är också präst).






















Efter gudstjänsten hade jag en sista timme på mig, så vi gick runt och tog oss en sista titt på alla vackra böcker och spännande montrar.

Tack bokmässan för detta året, jag hoppas att vi ses igen nästa år!

/Josefin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar