tisdag 13 januari 2015

Mitt bokår 2014

Hej hopp! Nu har det ju gått ett tag på 2015, och jag kom på att jag gärna ville dela med mig av mitt bokår 2014 som helhet, så voila:

Bästa bok du läste 2014: 
Boktjuven av Markus Zusak











Favoritomslag av en bok du läste 2014:


Paper Towns av John Green











Mest minnesvärda karaktär 2014?:

Har tyckt om många karaktärer detta året, men en av favoriterna är nog Rudy Steiner från Boktjuven. Han var charmig, rolig och hade en underlig men go relation till huvudkaraktären Liesel.










En bok som du inte förstod varför du väntade med till 2014 att läsa:
Harry Potter-serien. Jag var väldigt efter med att läsa dem, men nu när jag läst dem är jag förälskad i dem och kulturen kring serien.








Böcker du läste 2014 som du mycket väl kan tänka dig läsa om i 2015:
Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt, Boktjuven av Markus Zusak, Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman och Harry Potter-serien av J.K. Rowling.

Böcker du käste 2014 som du helst inte läser om 2015:
Martin Bircks Ungdom av Hjalmar Söderberg. Boken var till en skoluppgift, och jag tyckte den var rätt så långtråkig och seg.









Mest spännande - kan inte sluta läsa - bok?
Även där Harry Potter-serien, Strimmor av hopp av Ruta Sepetys och Den femte vågen av Rcik Yancey.

Den mest vackert skrivna bok du läst?

Sätt mig i brand av Tahereh Mafi, den sista boken i trilogin Rör mig inte. Hon skriver så otroligt vackert och på ett unikt sätt. Om du inte läst serien än, är det en stark rekommendation!












En bok som du gärna vill läsa 2015:
Jag ger dig solen av Jandy Nelson, Jag är Malala av Malala Yousafzai och The Selection-serien av Kiera Cass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar