lördag 4 april 2015

Read this month: Mars

Glad Påsk och glad pesach! Hoppas ni alla har en härlig helg och njuter av ledigheten. Här kommer en sammanfattning av vad jag har läst under mars månad.

Antal böcker: 2
Antal sidor: 367

De här böckerna läste jag:





Emil und die Detektive av Erich Kästner
Min första bok på tyska! Boken är en "klassiker" i Tyskland och enligt min lärare läser alla tyska lågstadiebarn den. Jag läste den alltså i skolan och det var inte särskilt njutbar läsning. Jag helt fel målgrupp och hade jag jättesvårt att förstå vad jag läste. På grund av detta vill jag inte sätta något betyg på boken.








8 saker du aldrig skulle våga av Moa Eriksson Sandberg och Eva Susso
Läste denna inför bokcirkelträffen. Läs om det här.
3/5.

Kommentar på månaden: Mars hade inte precis varit min bästa månad, läsmässigt. Dock visar jag enbart de böcker jag har avslutat i månaden här. Jag läste Invandrarna av Vilhelm Moberg också, fast jag läste ut den först igår.

/Josefin  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar