onsdag 28 maj 2014

Sätt mig i brand

Sist Matilda skrev om Rör mig inte av Tahereh Mafi, så visste hon inte om tredje delen hade kommit ut på svenska. det hade den inte då, men nu har den. Jag prenumererar på Barnens Bokklubb/läseposten och i månadens tidning, som kom idag, så stod det om Sätt mig i brand. Sätt mig i brand är alltså del tre, en uppföljare till rör mig inte och rädda mig inte. Den är skriven av Tahereh Mafi och översatt av Carina Jansson, första delen kom ut 2011 och tredje delen släpptes på engelska i februari. 
Jag ska iväg i helgen och om jag har tid så ska jag börja på rör mig inte, då jag har hört så mycket positivt om den av Matilda och vår kompis som precis läste den. Därför har jag blivit väldigt sugen på att läsa boken och jag blev också glad när jag såg att alla delar finns på svenska, så jag slipper byta språk mitt i serien.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar