fredag 22 augusti 2014

En visit till mitt andra hem

Hej goa läsare! Idag efter skolan tog jag en snabb vända till biblioteket, och lånade två böcker:

I huvudet på Colin Fischer av Ashley Miller & Zack Stentz
Den handlar om 14-åriga Colin som har Aspergers syndrom, och han har ett fantastiskt minne och bra slutledningsförmåga. Därför blir det upp till honom att lösa fallet då det hittas en pistol i hans skolmatsal.

Den här boken har jag hört att många köpt/lånat, och jag tycker den verkar spännande och cool. När jag var liten läste jag många deckare (t.ex. Petrini-deckarna av Mårten Sandén) och den här känns också som en "mysig" deckare.





Pandemonium av Lauren Oliver
Fortsättningen till Delirium som jag läste i somras! Jag tyckte jättemycket om Delirium (recension kommer upp!) så det ska bli så kul att läsa fortsättningen. Den sista boken i trilogin heter Requiem. Hoppas att de är lika bra som den första boken!

(Jag vill inte spoila för någon eftersom det här är en fortsättning, men den utspelar sig i en framtid där kärlek är förbjudet, och när man fyller 18 genomgår man en operation så att man blir fri från sjukdomen kärlek.)




Hoppas alla har en härlig skolstart! Jag trivs mycket bra i min klass än så länge, och på måndag-tisdag ska vi ut på hajk i skogen! Det ska bli kul och spännande :)

Många kramar från Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar