onsdag 4 februari 2015

Sammanställning av januari

Jag tänkte testa det här med att göra en sammanställning av vad jag har läst varje månad. I detta inlägget inkluderar jag inga recensioner av böckerna, bara skriver något kort och sätter mitt betyg.

Antal böcker lästa i januari: 4 stycken
Antal sidor: 340+ 255+60+479= 1134.

Böckerna jag läste:

De Utvalda av Kristin Cashore
Har haft den här i två år nu, så jag kände att det var på tiden att jag läst den. Det var längesedan jag läste fantasy och jag älskade den!
4/5.

Marcelle av Simone De Beauvoir
Detta är bara en novell, tror den tillhör en större novellsamling egentligen, men novellix har enbart gett ut denna. Jag vet att Simone De Beauvoir är en uppskattad författare, men jag uppskattade inte Marcelle. Ska dock läsa någon annan av hennes böcker i framtiden.
2/5.

The Secret Garden av Frances Hodgson Burnett
Önskade mig den här boken främst för framsidan, men ååh så bra den var! När jag var mycket yngre lyssnade vi på den hemliga trädgården som ljudbok med familjen på långa bilresor, men jag kommer bara ihåg brottsstycken av berättelsen. Därför var det kul att läsa den ordentligt och när jag var ca 20 sidor in var jag helt säker på att boken skulle få toppbetyg av mig. Tyvärr var det något i slutet, som jag inte riktigt kan sätta fingret på, som jag inte gillade och som drar ner betyget lite. Fortfarande en sjukt läsvärd bok!
4/5.

Broken Paradise av Cecilia Samartin
Jag och Matilda fick Broken Paradise av Cecilia Samartin på bokmässan 2013 och när vi fick välja en bok helt fritt på engelskan så tänkte jag att det var på tiden att jag läste denna! Vet inte riktigt vad jag tyckte om boken dock. Den var bra, men kändes inte så speciell.
3/5.


Kommentar på månaden: För att vara mig är fyra böcker ganska mycket, men ca 1000 sidor i månaden känns ganska lagom. Det är, i snitt, 33.33 sidor om dagen! Jag läste två riktigt bra böcker och två som jag inte gillade så mycket, hoppas på att det blir fler bra nästa månad.

Måste också ge mig själv en lite eloge för variationen av nationaliteter. Jag läser nästan bara böcker av svenskar, britter eller amerikaner, men nu fick jag in en författare från Kuba, en från Frankrike, en från England och en från USA.



//Josefin 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar