torsdag 3 juli 2014

Här ska det läsas!

Hej! Nu har jag kommit hem från min cykeltur då jag cyklat runt till olika bibliotek och lånat böcker, och var som ett lyckligt dagisbarn i en godisaffär när jag vandrade runt och plockat ner böcker från hyllorna. Sammanlagt lånade jag 6 böcker, men tar också med 4 böcker hemifrån som jag ska läsa.


På bilden ser vi:
The maze runner av James Dashner
Den verkar så bra och spännande, ska bli film också (och Dylan O'Brien ska spela huvudpersonen, och han är väldigt stilig).

The bone season av Samantha Shannon
Min kompis Fia tipsade mig om denna, verkar väldigt cool!

Legend av Marie Lu
Den här verkar så himla bra och spännande!

An abundance of Catherines av John Green
Jag säger bara John Green.

Nantucket blue av Leila Howland
Verkar vara en mysig sommarromans bok.

Om jag stannar av Gayle Forman
Har fått mycket bra kritik av många bokbloggar, och verkar väldigt fin. Den ska också bli film!

Broken Paradise av Cecilia Sanmartin
En kompis tipsade mig om denna förra sommaren, och så fick jag boken av självaste författaren själv på bokmässan förra året. Hon var så himla snäll och trevlig! Ska bli kul att äntligen läsa hennes bok!

Delirium av Lauren Oliver
Fick ett smakprov av den på Nationella provet i svenska, och den verkar väldigt intressant och bra.

En engelsman i Paris av Nicolas Barreau
Blev tipsad om denna vid midsommar, verkar otroligt mysig! Och vem vill inte läsa en bok som utspelar sig i Paris?!

Mockingjay av Suzanne Collins
Denna tänkte jag läsa om eftersom Mockingjay Part 1 snart kommer ut ( 19 november) , och jag kommer knappt ihåg vad som händer i boken *hjälp*.



Som ni ser blev det lite ändringar från min lista jag skrev, men alla böcker fanns inte på biblioteket så jag fick hitta nya godingar. Men jag tror att det kommer bli galant!

Dela gärna med dig av vad du läser nu och vad du tänkte läsa mer i sommar! Jag seglar alltså nu på lördag och ända fram till början av augusti, men jag ska försöka lägga in några tidsinställda inlägg till er, men annars får ni hålla ut till augusti då jag kommer dela med mig av recensioner och åsikter.

Ha det superhärligt, och ett stort tack för att just du läser vår blogg!
Kram Matilda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar