måndag 8 december 2014

Musikhjälpen drar igång strax!

Hej fina läsare! Nu drar Musikhjälpen igång, och årets tema är att stoppa spridningen av hiv/aids. Jag tänkte därför tipsa er om olika böcker som på något sätt rör detta tema. Men först, för att få lite koll på situationen om hiv/aids världen över idag:



Och här är boktipsen!
En av de bästa böckerna jag läst! 


Har inte läst än, men verkar otroligt bra, hela serien!
Om ett par kvinnor som förlorat sin bästa vän i AIDS. 

Utspelar sig i någonstans i Afrika (stod inte vart), och har fått  många bra priser. 


 
En bok av den underbara David Levithan, som jag inte läst, men den verkar jättebra!


Om ett gäng vänner som är drabbade av hiv som bor i 80-talets New , men försöker leva som vanligt.


Och om ni känner för att krypa upp i soffan och istället se en film, kan du se på:

Dallar's Buyers Club (2013)
Philadelphia (1993)
Love! Valour! Compassion! (1995)
Precious (2009) Denna har jag hört ska vara otroligt gripande och bra, och den är även en bok!


Och glöm inte att skänka pengar (om det är möjligt) till Musikhjälpen!

Önska en låt via sms

  • Skicka ett sms till nummer 72 999. Skriv så här:
  • Inled meddelandet med hur mycket du vill skänka: 50, 100, 200, 300 eller 500 kronor. Skriv sedan artist, låt och motivering. Här har du ett exempel: 
  • 100 SEINABO SEY YOUNGER TILL ALLA MINA KOMPISAR I SKÖVDE

OBS! Bilderna ville (som vanligt) inte samarbeta med mig, och är placerade helt wacko, men jag
hoppas ni tycker det är okej! 
Stora kramar från er Matilda
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar