tisdag 5 maj 2015

Read this month: April

Antal böcker: 4 (5)
Antal sidor: 1225 (1350)

De här böckerna läste jag:

Invandrarna av Vilhelm Moberg
Andra delen i Utvandrar-serien. Borde dyka upp en recension snart.
Betyg: 4/5

We were liars av E. Lockheart
Boken vi läste med bokklubben denna månaden. En jättespännande ungdomsbok som jag rekommenderar starkt.
Betyg: 3,5/5

Picture me gone av Meg Rosoff
En hyfsat kort bok, typ för unga tonåringar. Boken var enkel och snabbläst, men känns som en perfekt bok för en jullovsdag. Picture me gone blev månades hyllvärmare, det känns alltid så skönt att läsa böcker som har stått i bokhylla länge.
Betyg: 3/5

Mästerdetektiven Blomkvist av Astrid Lindgren
En Astrid Lindgren som jag har otroligt dålig koll på och därför beslutade mig för att kolla upp. Astrid skriver alltid mysigt, så det var en riktigt trevlig läsning. Beskrivningarna var välgjorda och jag kunde nästa glömma att det var en grå tisdag när jag läste boken och istället låtsas att det var sommarlov.
Betyg: 4/5

(Jesus sista ord på korset var inte "Härifrån ser man hela Mariannelund" av Jonas Gardell
Varje år släpper Jonas Gardell en bok med tweets från årets som har gått. Detta var en sådan bok, för 2012 tror jag. Den var jätterolig, men jag vill inte riktigt räkna det som en hel bok, då det bara stod 140 tecken på varje sida.)

Kommentar på månaden: Är nöjd med att ha klarat 4 (eller 5, beroende på hur man räknar) böcker i April. Ingen av dem var en superbok, som verkligen berörda mig, men ingen var dålig heller. Jag skulle vilja säga att det var "njutbart", men vet inte om det är ett riktigt ord? Kanske "rofylld" är ett bättre ord? Jo, Rofylld läsning var det!

/Josefin     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar