måndag 21 april 2014

Ett bra ställe att hitta nya böcker på - 30 days of books

Jag tycker att jag hittar nya böcker överallt!
Mest sugen på att läsa böcker brukar jag bli när jag har sett och läst om dem på flera ställen, i sociala medier, tidningar och bloggar. John Greens böcker blev jag t.ex. intresserad av efter att ha sett många bilder på instagram när folk läste the fault in our stars och läst på twitter om looking for alaska. Många citat från böckerna finns på tumblr och med intryck från så många olika håll blev jag såklart nyfiken. Liknande har gjort mig sugen på fler böcker, jag blir nyfiken på om böckerna verkligen är så bra som alla säger.

Men det finns många bra böcker som inte är superpopulära och för att hitta böcker som passar just mig så gillar jag att använda Goodreads. Goodreads är en webbsida/app där man kan lista böcker man läser/vill läsa, kolla vad andra kompisar läser, hitta citat från favoritböcker m.m Där finns en rekommendationssida utifrån olika kategorier där jag hittat flera böcker som jag har blivit sugen på att läsa.





På youtube finns det många som pratar om böcker och där tycker jag det är kul att hitta intressant böcker genom att titta på videos om vilka böcker som har fina omslag, har varit väldigt influerande för personen eller vad som helt annat. Många videos har ett tema och man pratar om olika saker kring böckerna. Jag tycker detta kan vara mycket roligare än att bara läsa beskrivningar eller vanliga recensioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar